رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد که در نشست ماهانه با فناوران شرکت کرده بود از انتخاب فناوران برتر سال 98 کهگیلویه و بویراحمد  و معرفی و تقدیر از آنها خبر داد.

سید شمس الدین هاشمی گفت: آذرماه سال 98  فراخوان معرفی فناور برتر سال استان کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه های اجرایی ، دانشگاه ها و مراکز علمی ارسال شد و شاخص های معرفی فناور برتر نیز اعلام شد.

وی ادامه داد: فناوران برتر بر اساس شاخص هایی از جمله نقش فناور در حل مشکلات و یا رفع نیازهای جامعه،نقش آفرینی  موثر فناور در کارآفرینی و اشتغال، میزان تقاضا برای محصول از بازار هدف،سطح آمادگی فناوری و میزان پیچیدگی، مستند سازی وبیزنس پلن داوری می شوند.

 هاشمی افزود: از مجموع آثار و مستندات ارسال شده در نهایت 6 نفر به عنوان نامزد نهایی فناور برتر سال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: این شش نفر در جلسه ای که با حضور داورانی از پارک علم و فناوری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد از طرح ها و ایده های خود دفاع کردند وفناوران برتر سال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب  شدند.

هاشمی  گفت قرار بود فناوران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حضور مسئولان استان معرفی شوند  که به دلیل شیوع ویروس کرونا این آیین به صورت مجازی و در پارک علم و فناوری انجام شد.

وی یادآوری کرد: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از این افراد حمایت خواهد کرد و برای تجاری سازی طرح ها و ایده ها به آنها کمک می کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری میثم اسفندیارفربا پهپاد  کشاورزی دراج  وسامان سربی  با طراحی و ساخت دستگاه های CNC در سه ، چهار، پنج و شش محور هم زمان هر دو از پارک استان به عنوان فناور برتر سال استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.

هاشمی گفت:در این دوره زینب شاکری با داروی درمان سنگ های کلیوی از پارک علم و فناوری ،مجید الهی با موتور خودروی هواسوز از دانشگاه یاسوج،حسام الدین ارجمند با طرح رآکتور هیدرات گازی مجهز به پره های موازی ازشرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ومحسن پاکباز با  دستگاه انکوباتور تخم ماهی قزل آلا مجهز به مخازن آب، مخزن ضد عفونی، سیستم ضد عفونی با یو وی، هواده و آبگرمکن برای کسب عنوان فناور برتر رقابت کردند.

این سومین سال است که فناور برتر سال کهگیلویه و بویراحمد معرفی می شود.