رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک دستگاه تولید ماسک در مرکز رشد گچساران وابسته به پارک علم و فناوری استان ساخته شده که قابلیت تولید ماسک پنج لایه «ان ۹۵» را داراست.

سید شمس الدین هاشمی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: نمونه نخست دستگاه تولید شده در مرکز رشد گچساران پارک علم و فناوری استان، توسط یک شرکت در خوزستان خریداری شده است.

وی افزود: قیمت تمام شده این دستگاه یک میلیارد ریال بوده که هم اینک به مبلغ یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به این شرکت خصوصی در خوزستان فروخته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دستگاه به نحوی طراحی شده است که در صورت فعالیت دو شیفت ،در هر شبانه روز حدود ۳۰ هزار عدد ماسک تولید می کند.

دکتر هاشمی عنوان کرد: ساخت نمونه دوم دستگاه تولید ماسک ان ۹۵ نیز ، ۷۰ درصد پیشرفت دارد و تولید ماسک در استان توسط همین شرکت سازنده در گچساران ظرف ۲ ماه آینده آغاز می شود.

وی ابراز داشت: یک دستگاه دیگر تولید ماسک با پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساخت یک شرکت دانش بنیان در اصفهان نیز تا پایان این هفته به استان انتقال خواهد یافت.

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: چنانچه از تمامی ظرفیت های این دستگاه استفاده شود قادر است روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک تولید کند.

یک شرکت فناور پارکی کابینی طراحی و تولید کرده است که با استفاده از آن می توان در ایام شیوع کرونا، کار ضد عفونی را در زمانی کوتاه تر و با اثر بخشی بیشتر  ، بدون عوارض جانبی روی انسان و محیط زیست انجام دهد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد کابین ضد عفونی در این پارک مستقر خواهد شد.

در حوزه تب سنج های دیجیتال و همچنین سیستم های غربالگری بیماران کرونایی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد صاحب ایده های ویژه هستند.

در حال حاضر ۳۵ واحد فناوری و ۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان در حال فعالیت هستند.

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد جز جوانترین پارک های کشور است که در سه سالی که از افتتاح این پارک می گذرد اقدامات خوبی در آن انجام شده و فناوران و صاحبان ایده نیز به خوبی از آن استقبال کرده اند.

با توجه به نگاه ویژه دولت به اقتصاد دانش بنیان ،شرکت های پارکی نیز از حمایت های خاصی برخوردار شده اند.



ستاد کرونا (4.68 مگابایت)