به گزارش پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمداز یاسوج،نشست گروه کاری فناوری و نوآوری استان کهگیلویه و بویراحمد عصر دیروز به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد..

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای حوزه فناوری استان بود، اظهار داشت: 90 شرکت درخواست استقرار در پارک علم و فناوری را داشتند که از این تعداد، 29 شرکت مجوز ورود به پارک را پیدا کردند.

 دکتر سید شمس‌الدین هاشمی افزود: در یک سال گذشته، چهار مورد از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری توانستند مجوز دانش‌ بنیان کسب کنند و تعداد شرکت‌های دانش‌ بنیان مستقر در پارک علم و فناوری از یک شرکت به پنج مورد افزایش یافت.

 وی با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان توانسته‌اند 263 فرصت شغلی را ایجاد کنند، گفت: در یک سال گذشته، 300 نفرساعت مشاوره تخصصی ارائه و حدود سه هزار و 478 نفرساعت کارگاه آموزشی توسط پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها مرجعی هستیم که می‌توانیم استعلام ثبت اختراع را در استان انجام دهیم که در این راستا، سال گذشته 20 داوری ثبت اختراع در استان انجام شد.

 دکترهاشمی عنوان کرد: میزان تسهیلاتی که سال گذشته توانستیم از محل اعتبارات پارک علم و فناوری به شرکت‌های مستقر پرداخت کنیم حدود 860 میلیون تومان بود که بیش از 70 درصد این تسهیلات به پارک برگردانده شده است.

 وی ابراز کرد: از محل طرح کلان فناوری حدود یک میلیارد و 700  میلیون، از محل تسهیلات اشتغال روستایی حدود یک میلیارد و از محل تسهیلات تجاری‌سازی حدود 200 میلیون برای شرکت‌های پارک علم و فناوری استان جذب شد.

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واحدهای فناور استان سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد فروش داشتند، ادامه داد: در بحث کسب و کارهای نوپا، همکاری خوبی بین پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی یاسوج شکل گرفت.

 دکتر هاشمی از پایان طراحی و مناقصه و آغاز عملیات ساخت مرکز نوآوری استان خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و امیدواریم در مدت هفت یا هشت ماه آینده کار ساخت این مرکز تمام شده و باشگاه کارآفرینی در استان مستقر شود.

 وی به مرکز رشد شهرستان گچساران اشاره داشت و بیان کرد: فروش و اشتغال خوبی توانسته است در این مرکز شکل بگیرد و تاکنون تعدادی کارگاه و رویداد استارتاپی نیز در این مرکز برگزار شده است.

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد گچساران توانسته است دستگاه تولید ماسک N95 پنج‌لایه بسازد که با مشاوره‌هایی که به این شرکت داده شده، به زودی دانش‌بنیان می‌شود.

دکتر هاشمی از شروع به کار یکی از شرکت های یاسوج با ظرفیت اسمی 14 هزار ماسک در روز خبر داد و گفت: ساخت کابین ضدعفونی و طراحی و تولید پهبادهای محلول پاشی برای ضدعفونی اماکن پرتردد از دیگر دستاوردهای شرکت‌های پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد است.

 وی با بیان اینکه میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان 12 برابر تسهیلاتی بود که به آنها پرداخت شد، عنوان کرد: مشکلی که برخی واحد‌های فناور ما دارند این است که مجوز گرفتن از تجهیزات پزشکی ممکن است کمی زمان‌بر باشد که از دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم در سطح استان این مجوز را به ما بدهند که بتوانیم از کابین ضدعفونی تولید شده استفاده کنیم.

در این نشست تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش استان منعقد شد.

 

.

.

 

.