نشست بررسی ساز وکارهای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در پارک علم وفناوری استان برگزار شد.

در این نشست که به ریاست پارک علم و فناوری استان و به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد در خصوص اساسنامه، تشکیل هیات مدیره و نحوه انتخاب اعضا بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست که با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس دانشگاه یاسوج، مدیر توسعه کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی و تنی چند از فناوران و صاحبان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری برگزار شد، پیرامون سهام دانشگاه ها و بخش خصوصی مطالبی بیان شد.

به گفته رئیس پارک علم وفناوری استان، تجربه راه اندازی این صندوق در پارک های علم و فناوری نسبت به سایر اماکن آموزشی و پژوهشی تجربه‌ای موفق‌تر بوده است.

وی افزود: در صورت همکاری دانشگاهها در سهیم شدن و اشتراک سرمایه جهت راه اندازی این صندوق، فصل جدیدی در توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری ایجاد خواهد شد.

دکتر هاشمی اظهار داشت: با توجه به تجربیات موفق سایر پارک های علم و فناوری و در صورت تصویب مجمع عمومی، رییس پارک علم و فناوری به عنوان رییس هیات مدیره و مکان این صندوق در فضای پارک خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در هیات های امنای دانشگاهها تاکنون، پارک علم و فناوری 17 سهم و دانشگاه علوم پزشکی 15 سهم از این صندوق را به خود اختصاص خواهند داد.