رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری با راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت موافقت کرد.

سید شمس الدین هاشمی گفت: موضوع ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت در نشست شهریورماه هیات امنا منطقه ۴ فناوری تصویب شد.
وی ادامه داد: دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم نیز پس از بررسی مدارک و مستندات، با راه اندازی  مرکز رشد دهدشت موافقت کرد.
هاشمی افزود: مقدمات لازم برای ایجاد پارک دهدشت فراهم شده، زیرساخت‌های اولیه برای پارک دهدشت از اعتبارات پارک علم و فناوری استان خریداری شد، یک طبقه از دانشگاه آزاد به واحد دهدشت اختصاص داده شده است.

هاشمی گفت:  از ۱۵ واحد فناور متقاضی استقرار در مرکز رشد دهدشت با ۲ واحد موافقت شده و پنج واحد نیز در حال اصلاح مدارک و مستندات مورد نیاز هستند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد یاسوج، گچساران و دهدشت فعالیت دارند.

هاشمی ادامه داد: در شهر یاسوج ۱۶ شرکت در پارک و ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع  مستقر هستند.
وی افزود: مرکز رشد گچساران نیز  در ساختمان استیجاری دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر ۱۶ واحد فناوری در آن مستقر هستند.

هاشمی ادامه داد: عملکرد موفق این مرکز باعث شد تقاضا برای استقرار در این‌مرکز بالا برود در نتیجه بهار امسال با همکاری استان و معاونت علم و فناوری رئیس جمهور، ساختمانی مستقل برای آن خریداری شد.
وی گفت: در دو سالی که از راه اندازی پارک علم و فناوری می گذرد بیش از  ۳۰۰ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در واحدهای فناور آن مشغول فعالیت هستند.
 هاشمی افزود: در سال اول تأسیس، شرکت‌های  پارکی۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند، سال ۹۸ نیز  ۹ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و این عدد به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده  است.

وی ادامه داد: این شرکتها۱۲ برابر تسهیلات دریافتی  از پارک فروش داشته‌اند و نکته مهم این است که ۷۰ درصد این تسهیلات نیز پرداخته شده است.
هاشمی گفت: فضایی که پارک در اختیار دارد ۶ هکتار است، برای اینکه پارک بتواند به درجه دو ارتقا پیدا کند حداقل ۲۰ هکتار مورد نیاز است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمدیادآوری کرد: توسعه فضاهای فیزیکی برای پارک اهمیت و ضرورت زیادی دارد و اشاره ای هم به ساختمانی در کنار رودخانه بشار کرد که در ابتدا با کاربری‌پارک علم و فناوری کودک و نوجوان طراحی و ساخته شده اما در حال حاضر بدون استفاده رها شده است.

وی گفت: به رغم پیگیری های انجام شده آموزش و پرورش این ظرفیت را در اختیار پارک قرار نداده است، در حالی که  این ساختمان جذابیت‌های خوبی برای دانش آموزان و کودک و نوجوان دارد و با هزینه کمی می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی پارک‌ها استفاده کرد