رویداد شتاب با موضوع گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت مجازی برگزار شد.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:هدف از برگزاری چنین رویدادهایی ایده‌پردازی، خلاقیت، ارتقا روحیه کارگروهی و انتقال مفاهیم کارآفرینی برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا در حوزه صنایع دستی است.
وی افزود: معرفی صنایع دستی استان به کشور و بازکردن دریچه هایی جدید در صنعت گردشگری یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویدادها است.
دکتر هاشمی اظهار داشت: متاسفانه از ظرفیت های قابل توجه گردشگری بین المللی در استان غافل هستیم و با مطالعه سایر کشورها متوجه نعمات ارزشمند خدادادی در جذب توریست می‌شویم.
وی با بیان اینکه نتوانستیم بین تولیدکنندگان صنایع دستی و متقاضیان بین المللی ارتباط برقرار کنیم، خواهان حضور بیشتر استارت آپ ها در این حوزه شد.
دکتر هاشمی همچنین خواهان حذف واسطه ها در فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی شد.
وی اضافه کرد: برای فروش صنایع دستی استان بدون شک به وجود استارتاپ های خاصی نیازمندیم چراکه مهم‌ترین خلأ در حوزه صنایع دستی مسئله فروش و بازاریابی است.
دکتر هاشمی بیان کرد:شاید بتوان در این استارتاپ ها و در این رویدادها به رونق کارگاه های خانگی و کسب‌وکارهای خانگی کمک کرد.

ریییس پارک علم و فناوری استان با معرفی چند فناور فعال حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت:  تولید محصولات تخصصی  راه حل رونق استارت آپ های این حوزه است.
در حال حاضر یکی از فناوران حاضر در پارک در بخش برنامه نویسی، تولید نرم افزار و تورهای مجازی  رتبه دوم گردشگری الکترونیک را دارد، همچنین یکی از فناوران حاضر در مرکز رشد گچساران، در زمینه تولیدات خلاق سفالی فعال است.