رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده دانشمند دفاعی و هسته ای کشور، گفت: تلاش های علمی ایشان در هر ۲ حوزه فناوری و هسته ای ایران مؤثر و نتیجه بخش بوده است. 

سید شمس الدین هاشمی هفدهم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهید فخری زاده برای دستیابی حوزه دفاعی کشور به توان لازم و رسیدن آن به خودکفایی کمک بسزایی کرد. 

وی افزود: شهید فخری زاده می تواند الگویی مناسب برای جوانان کشور در حوزه های فناوری و هسته ای باشد. 

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهید فخری زاده از دانشمندان مطرح هسته ای و دفاعی کشور بود. 

هاشمی عنوان کرد: هدف از علم و آنچه باید در دانشگاه های نسل سه و چهار و پارک های علم و فناوری کشور دنبال شود تولید ثروت و رسیدن به قدرت است. 

وی با اشاره به اینکه جنگ آینده جنگ فناوری خواهد بود، ابراز داشت: کشور باید در مسائل و نیازهای اصلی خود از جمله حوزه های فناوری و هسته ای توانمند شود تا دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکند. 

هاشمی گفت: شهید فخری زاده به عنوان یکی از پیشگامان و پیشقراولان حوزه های فناوری و هسته ای کشور اهمیت چشمگیر این ۲ حوزه را بیش از پیش نمایان کرد. 

محسن فخری زاده معاون وزیر، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند دفاعی و هسته ای کشور جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند و در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید