معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:چندین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد  سفر کرده ام و هر بار تحرک جدیدتری در شرایط آن شکل گرفته که این مهم مسئولیت این معاونت را در زمینه حمایت از پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان سنگین تر می کند.

سورنا ستاری ابراز داشت: بزرگترین مشکل واحد های فناور در این استان مشکل فضاست که باید فضای مناسبی برای آن ها تامین و تصمیم جدی در این خصوص گرفته شود.

وی ادامه داد: حمایت های لازم از صندوق پژوهش و فناوری استان و سرمایه گذاری هایی که شکل گرفته با ارائه تسهیلات در دستور کار قرار می گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: واحدهای فناور باید بتوانند با این قیمت دلار رقابت کنند و این شرکت های فناور باید توانایی رقابت داشته باشد.

ستاری بیان کرد: شرکت های فناور باید بتوانند رقابت کنند چنانچه نتوانند، هیچ وقت نخواهند توانست به صادر کردن تولیدات خود بپردازند.

وی عنوان کرد: زمانی که یک محصول در خاک ایران بازنده باشد  پتانسیل صادرات در آینده را نیز ندارد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز سه‌شنبه با هدف بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و افتتاح پارک علم و فناوری دهدشت و شرکت در چند برنامه دیگر وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

نشست با فناوران برتر، بازدید از نمایشگاه فناورانه، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشگاه آزاد از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر به این استان است.

عصر امروز نیز نشست جمع بندی این سفر یک روزه در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه  فعالیت دارند.

۱۶ شرکت در پارک استان ،۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع  شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند.