رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین اولویت استان احداث و راه اندازی کارخانه نوآوری در گچساران، مرکز رشد دهدشت و پارک کودک و نوجوان ،مرکز نوآوری و مجتمع فناوری در یاسوج  است که برای تکمیل این مراکز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید شمس الدین هاشمی در نشست با معاون علم و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: در حال حاضر 53 واحد فناور زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند که 304 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجهیزات و امکانات فناوری دانشگاه های آزاد اسلامی استان بدون استفاده مانده است گفت: اگر این تجهیزات در اختیار فناوران استان قرار بگیرد می‌توانیم شاهد رشد فناوری در استان باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  نیز در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت راه اندازی کارخانه فناوری استان، اظهار داشت: این کارخانه با همکاری استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت فناوری ریاست جمهوری در استان راه اندازی می‌ شود و معاونت علم و فناوری  در پرداخت هزینه بازسازی این کارخانه کمک می کند.

سورنا ستاری در ادامه از همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خبر داد و افزود: سعی می‌ شود در یک نشست، موضوع همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با پارک علم و فناوری بررسی شود تا بتوانیم از ظرفیت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در راستای رشد واحدهای فناوری در استان استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کمک مالی به آزمایشگاه‌ های دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد گفت: 50 درصد از هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در این دو دانشگاه از طرف معاونت فناوری ریاست جمهوری تامین می‌ شود.

وی در خصوص 2  مرکز رشد دهدشت و یاسوج نیز، گفت: مسئولان استان این موارد را در مصوبات داخلی تصویب کرده و میزان پیشرفت آن را گزارش دهند.

 مجموعه پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج  در روستای سرآبتاوه قرار دارد با برآورد کنونی  با هزینه ای بالغ بر ششصد میلیارد تومان در زمینی به مساحت 38 هکتار با 56 هزار متربع اعیانی و 23 هزار متر مربع قابل استفاده احداث شد که در سال 91 مجموعه دانشگاه در این پردیس مستقر شد اما به دلیل مسافت زیاد با عدم استقبال دانشجویان مواجه شد و در حال حاضر این مجموعه بدون استفاده مانده و مستهلک می شود.

کارخانه نوآوری نیز  قرار است در ساختمان آفتابگردان گچساران راه اندازی شود. این ساختمان اردیبهشت ماه سال 99 با رای موافق شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور گچساران به پارک علم و فناوری استان واگذار شد.

مجتمع فناوری استان نیز در سوله ای در روستای سرآبتاوه در مجاورت شهر یاسوج راه اندازی می شود.