پارک علم و فناوری، دانشگاه یاسوج و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با برگزاری نشستی مشترک، امکان استفاده از ظرفیت شرکت های فناور کهگیلویه و بویراحمد در صنعت نفت را بررسی کردند.
در این نشست رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن توانمندی و ظرفیت شرکت های استان گفت:در دو سالی که از راه اندازی پارک می گذرد بیش از ۳۰۰ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در واحدهای فناور آن مشغول فعالیت هستند.
سید شمس الدین هاشمی ادامه داد: در سال اول تأسیس، شرکت‌های پارکی۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند، سال ۹۸ نیز ۹ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و این عدد به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند.

رییس دانشکده نفت و گاز گچساران نیز در این نشست با گلایه از بی توجهی به ظرفیت فناوران استان در صنعت نفت گفت: به منظور کمک به رشد و پویایی فناوران و محققان کهگیلویه و بویراحمد باید شرایطی برای آنها در نظر گرفته شود.
وی گفت: استفاده از فناوران این استان به دلیل آشنایی آنها با اقلیم و زیست بوم مزایای بیشتری برای شرکت نفت دارد.
دکتر شکاری تاکید کرد: بهره گیری از توانمندی شرکت های فناور و نو آور کهگیلویه و بویراحمد سبب رشد و خودباوری جوانان کهگیلویه و بویراحمد می شود و انگیزه جوانان این استان را برای تحقیق و پژوهش بالا می برد.
در ادامه نیز معاون پژوهشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قول همکاری و مساعدت ویژه با فناوران کهگیلویه و بویراحمد را داد.
دکتر شاهین کرد با مهم دانستن استفاده از ظرفیت فناوران بومی در صنعت نفت اظهار داشت: این نشست و تمایل مسوولان پارک علم و فناوری به منظور ایجاد زمینه همکاری در صنعت نفت ستودنی است.

۱۶ شرکت در پارک استان ،۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند. و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است.