شورای پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۶ تشکیل جلسه داد تا در گامی روبه‌جلو و در ادامه تلاش‌ها برای استقرار کامل و قدرتمند، اساسنامه آن تصویب و اعضای این شورا نیز احکام خود را از رییس پارک دریافت کنند.

این نشست به ریاست جعفر گوهرگانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و با حضور حسن نوروزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد. همچنین اساسنامه نخستین کانون نوآوری و خلاقیت، نمونه قرارداد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، میزان و نحوه کمک‌ها و تسهیلات ارایه شده به مخترعین، صاحبان ایده‌ها و شرکت‌های مستقر در پارک بعد از بحث و بررسی به تصویب این شورا رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت که واقعیت این است، پارک علم و فناوری در این استان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود موانع زیادی را پشت سر گذاشت و البته موانع زیادی نیز در پیش دارد که جوان بودن مدیر این پارک می‌تواند برای به سرانجام رساندن تلاش‌های انجام‌شده، موثر باشد.

جعفر گوهرگانی افزود: افزایش ثروت در جامعه هدف اصلی در برنامه‌های اقتصادی است که این مهم نیازمند ایجاد فرهنگ نوآوری، رفتن به سمت علم‌ محوری، ایجاد رقابت بین صنعتگران و انتقال یافته‌های علمی به جامعه کار است و این‌ها نیز بدون وجود پارک علم و فناوری ممکن نخواهند بود.

گوهرگانی با بیان اینکه حمایت از پارک علم و فناوری در دستور کار ما است، تصریح کرد: برای خروج از وضعیت فعلی در اقتصاد این استان به‌ویژه در حوزه اشتغال نیازمند برنامه مشخص و هدفمند هستیم.

گوهرگانی تاکید کرد: هر جا علم و دانش، پایه و اساس کار باشد، سرمایه‌گذاری‌ها ریسک کمتر و اطمینان بیشتری دارند و این ضرورت تقویت پارک علم و فناوری و حمایت از ایده‌های علمی را دوچندان می‌کند.

شمس‌الدین هاشمی، رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تشریح روند تبدیل یک ایده به یک محصول تجاری و ورود صاحبان ایده‌ها به پارک علم و فناوری گفت: معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و بیمه ازجمله مشوق‌های ما در پارک علم و فناوری است.

هاشمی افزود: اگر شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بتوانند دانش‌بنیان شوند در ۳۰ زمینه متعدد، مشوق می‌گیرند.

هاشمی از کمک‌های مالی و تسهیلات کم‌بهره به این افراد خبر داد و گفت که ایده‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی در هر مرحله‌ای حمایت می‌شوند. در این نشست پارک علم و فناوری موظف شد تا تدابیری اتخاذ کند که جلوی انحراف کمک‌های مالی و تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های مستقر در این پارک گرفته شود.