رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور سرپرست دانشگاه یاسوج، اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از پرسنل دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، رئیس جدید این دانشگاه، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، دکتر امین موسایی، عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج و دانش‌آموخته کشور آلمان، سکان مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را به دست گرفت.
دکتر احمد عریان در این نشست گفت: همه ما باید به دنبال ایجاد دانشگاهی فرهیخته باشیم و برای رسیدن به دانشگاه رشدیافته باید از حاشیه‌های آسیب‌زا دوری کنیم.
وی با ابراز تاسف از نگاه‌های موجود به دانشگاه و مسئولیت‌های دانشگاهی در استان گفت: دانشگاه، محیطی است که همواره بایستی از مسائل سیاسی و قومی به دور باشد و برای گزینش مدیران دانشگاهی علمی‌بودن، جوانی و پویایی فرای هر مساله دیگری باید در اولویت باشد.
سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان، نقش نظارت و ارزشیابی مهمی در آموزش عالی استان دارد و از این حیث حضور یک عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج به افزایش کیفی سطح علمی – آموزشی دانشگاه جامع کمک خواهد نمود.
وی اظهارداشت: اگر بخواهیم دانشگاه و مسائل دانشگاه در استان جدی گرفته‌شود نیاز به همدلی همه واحدهای دانشگاهی است. در ادامه این نشست نیز مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با طبیعی‌دانستن این تغییرات مدیریتی گفت: ما همواره بایستی به دنبال تکلیف‌مداری باشیم و جایگاه‌ها نباید خللی در این هدف ایجاد نماید.
رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ساله خویش در این دانشگاه گفت: اگر تعامل و همدلی با دانشگاه‌ها بیشتر باشد، کارهای بزرگتری صورت خواهد گرفت.
سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز با مهم‌دانستن وظیفه این دانشگاه گفت: قرار بوده و هست که این دانشگاه پل ارتباطی بین مهندسین نظری و استادکاران صنعتی باشد که از این هدف فاصله گرفته‌ایم.
دکتر امین موسایی اظهار داشت: اعتقاد دارم که اگر این دانشگاه به رسالت و ماموریت واقعی خویش بازگردد، هویت واقعی دانشگاه نمود پیدا خواهد کرد.
وی دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی دانست و افزود: در یک کشور اسلامی، در کنار کارهای علمی مساله فرهنگ نیز نباید به فراموشی سپرده‌شود.
دکتر موسایی با تاکید بر نقش نظارتی این دانشگاه گفت: کیفی‌سازی و پایش مدرسان و اهمیت‌دادن به واحدهای کارورزی از اهم برنامه‌ها خواهد بود.