به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در نشست مشترک با رئیس بنیاد نخبگان استان، با اشاره به نیاز کشور به علم نافع گفت: باید وضعیت حوزه فناوری استان را بررسی کرد و دید استان در حوزه فناوری متناسب با وضعیت خود جایگاه مناسبی دارد.
هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها مقاله محور شده‌اند و مقالات نیز گره گشای مشکلات نیستند، افزود: آمار اشتغال شرکت های دانش بنیان در سطح کشور ۴۰ هزار نفر می باشد و این عدد در حوزه پارک های علم و فناوری قریب به ۲۲ هزار نفر بوده است ودر عین حال صادرات دانش بنیان کشور حدود ۲۳۰ میلیون دلار می‌باشد وما متناسب با جمعیت استان و جامعه دانشگاهی در این حوزه ها به جایگاه خود دست نیافته ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به رغم اشتغال‌زایی در صنعت که از ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است اشاره داشت: در حوزه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری این رقم  ۴۰ میلیون تومان و حتی در بعضی موارد کمتر از آن است.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به وضعیت بازار فناوری استان گفت: باید سعی کنیم خودمان را به استان‌های آخر در حوزه فناوری برسانیم و این بدلیل سالهای طولانی وقفه در شروع کارهای حوزه فناوری در استان است.

شمس الدین هاشمی با اشاره به کارهای خوب صورت گرفته در حوزه فناوری استان افزود: زمان رسیدگی به نیازهای فناوران طولانی است و باید در این حوزه تدبیر جدیدی اندیشیده شود.

هاشمی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد نخبگان استان، این تفاهمنامه را نقطه آغاز بسیار خوبی برای همکاری ها دانست و اشاره داشت: می‌توانیم از همین همکاری‌های مشترک و کارهای هم زمان بهره برداری بسیار خوبی جهت ارتقای وضعیت فناوری استان داشته باشیم.  
در ادامه این نشست حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان استان نیز ایجاد مدرسه خلاقیت جایزه خلاقیت و استارتاپ های مشترک زمینه بسیار خوب برای همکاری دانست.